Jävligt Gott Deedster

PRESSRELEASE
07.04.20

Publicerat: Vegomagasinet

Sveriges största veganblogg Jävligt Gott, och klimataktören Deedster, som jobbar för en klimatomställning hos företag och privatpersoner, inleder ett samarbete för att låta ännu fler människor bli inspirerade av vegansk mat och speciellt vegansk husmanskost.

Tanken med Jävligt gott är att visa på hur mycket god mat det finns och hur enkelt det kan vara att äta och laga mat, utan att behöva involvera döda djur på kuppen. Snarare vill vi göra maten människor älskar bättre, hjälpa människor att hitta växtbaserad mat som passar dem och som de kan älska så de ser att det är möjligt att äta hållbarare utan att göra stora uppoffringar.

Deedsters vision är att göra skillnad för klimatet genom att på ett enkelt och roligt sätt coacha användaren mot en klimatsmartare livsstil. Bolaget har sedan lanseringen förra året knutit till sig organisationer som WWF, Beteendelabbet, Apotea, LF och Telia och nu även Jävligt Gott.

Genom att arbeta med företag som kan underlätta för människor att leva mer klimatsmart, och dessutom på ett enkelt och roligt sätt, så når vi fler människor och kan skapa ett större klimatengagemang hos Sveriges befolkning. Samarbetet med Jävlig Gott är precis det – ett enkelt och roligt sätt att både äta jävligt gott och vara klimatsmart, säger Niclas Persson, Deedsters VD.

– Vi gillar att arbeta med andra företag som delar vår passion för mat och hållbarhet. Deedster har ett nytt sätt att nå grupper av människor som kanske inte är vana vid att äta veganskt och där kan vi tillföra mycket till varandra, säger Gustav Johansson, grundare på Jävligt Gott.

Jävligt Gott – Sveriges största veganblogg

Jävligt Gott är Sveriges största veganska matblogg. Här skriver Gustav Johansson, om det han anser vara jävligt god mat, och hans försök att laga den. Här finns recept, matlagningstips restaurangrecensioner främst från Stockholm och en del personliga tankar om mat. Självklart är alla recept lagade utan kött, annars vore de ju inte så goda.

Deedster – gör det enkelt och roligt att vara klimatsmart

Deedster är startup-bolaget som vill motverka klimatförändringarna genom att göra det enkelt och roligt att vara klimatsmart. Deedster kopplar samman den senaste forskningen inom både beteendevetenskap och hållbarhet och uppmuntrar till vardagligt agerande mot mer hållbara livsstilar. Deedster har sedan starten år 2016 engagerat över 140 företag och tusentals privatpersoner i att minska sin klimatpåverkan.